Cathelijne Bouwkamp

Fractievoorzitter, raadslid

Terwijl het kabinet het nalaat om de verandering te brengen waar Nederland naar snakt, zijn deze verkiezingen een unieke kans om het in Arnhem anders te doen.

In onze stad heerst een cultuur van veerkracht, samenwerken en moed houden. En in Arnhem kunnen we dus ook samen bouwen aan een betrokken en eerlijke samenleving.

Ik kies voor een stad waar we armoede en schuldproblemen echt aanpakken. Waar iedereen de zorg krijgt die hij of zij nodig heeft. Voor een stad met betaalbare en goed geïsoleerde huizen in leefbare wijken en met schone lucht.

En ik kies voor een stad waar we niet tegen elkaar schreeuwen, maar met elkaar praten. Waar alle Arnhemmers de ruimte krijgen om mee te denken en mee te doen.

Lees hier de inleiding die Cathelijne schreef bij het verkiezingsprogramma.

Cathelijne is fractievoorzitter en werkzaam als beleidsadviseur ArtEZ Hogeschool voor de Kunsten. Ze is 46 jaar en woont met haar man en drie zonen in Molenbeke.

De kandidatencommissie zei het volgende over Cathelijne:

“De kracht van Cathelijne is dat ze de verbinding weet te maken met mensen en organisaties in de stad en met de GroenLinks achterban. In de gemeenteraad kiest Cathelijne voor een positief-kritische houding en samenwerking waar mogelijk, ongeacht of GroenLinks deel uit zal maken van de oppositie of coalitie. De afgelopen drie jaren heeft ze zich bewezen als een effectieve en verbindende fractievoorzitter. Cathelijne kan GroenLinks in de komende jaren op authentieke wijze voor het voetlicht brengen en resultaten binnenhalen die belangrijk zijn voor de toekomst van de stad. Met Cathelijne aan het roer kiest GroenLinks voor energie, elan en effectiviteit.”