Eind 2022 is een vertrouwenscommissie aangesteld door de gemeenteraad. GroenLinks-fractievoorzitter Mark Coenders was als voorzitter van de grootste raadsfractie voorzitter van de vertrouwenscommissie. De commissie heeft zich bezig gehouden met de aanbeveling voor de herbenoeming van onze burgemeester. Mede op basis van het werk van de vertrouwenscommissie heeft de gemeenteraad - in een vertrouwelijke vergadering - besloten om bij de minister aan te bevelen Ahmed Marcouch opnieuw te benoemen voor een periode van nog eens zes jaar als burgemeester van Arnhem.

GroenLinks-fractievoorzitter Mark Coenders: “GroenLinks is blij met het besluit van de raad Ahmed Marcouch aan te bevelen voor herbenoeming. Marcouch is er voor Arnhem – in goede en slechte tijden, voor en achter de schermen. Hij is een echte burgervader die zich met veel energie inzet voor een socialere en sterkere stad. Als stad mogen we trots zijn op Marcouch als burgemeester.”

Het besluit zal nu snel aan de minister worden gezonden zodat de minister ook snel een beslissing kan nemen over de herbenoeming.