Cultuur en jongerenwerk in Willemeen blijven verbonden. Daarnaast krijgt Willemeen alsnog de kans een nieuw plan in te dienen, waarbij draagvlak van vrijwilligers van groot belang is. Dit besloot de gemeenteraad naar aanleiding van een motie van GroenLinks en andere partijen. GroenLinks-raadslid Tulay Gemici: "Dankzij jongerenwerkers en vele vrijwilligers is Willemeen uitgegroeid tot een begrip in Arnhem en ver daar buiten. Juist de laagdremepeligheid en de combinatie van cultuur en jongerenwerk maakt Willemeen zo sterk. Groenlinks wil dit niet verloren laten gaan."

Volgens de raadbrief van 22 januari 2018 wil het college van burgemeester en wethouders de cultuursubsidie aan Rijnstad voor Willemeen afbouwen en LuxorLive en Jacobiberg de opdracht geven Willemeen als poppodium te ontwikkelen. Het doel volgens het college is een breder publiek onder de jongeren te bereiken. GroenLinks is van mening dat op de voorgestelde manier het poppodium Willemeen haar laagdrempeligheid zal verliezen.

Willemeen is een van de weinige plekken in Arnhem waar subculturen zich kunnen ontwikkelen. GroenLinks vindt dat Arnhem zuinig moet zijn op haar kweekvijvers zodat jongeren de ruimte krijgen om zichzelf en hun culturele identiteit door te kunnen ontwikkelen. De jongerenwerkers van Rijnstad en de talloze vrijwilligers hebben hier een onmisbare rol in. GroenLinks wil dit niet verloren laten gaan. Daarom diende GroenLinks mede een motie in waarmee cultuur en jongerenwerk verbonden blijven en Willemeen alsnog, voor 1 oktober aanstaande, een nieuw plan kunnen indienen. In samenwerking met de mensen van Willemeen. Gemici: "We zijn blij dat de gemeenteraad de motie unaniem ondersteunde. We kijken uit naar de nieuwe plannen voor deze unieke plek!"