Het verlenen van een parkeervergunning voor een tweede auto in de gemeentelijke parkeergarages, zoals werd voorgesteld door D66 en CDA, klonk heel sympathiek. GroenLinks kiest echter vooral voor de fiets en het OV en stimuleert liever het gebruik van deel- of buurtauto's. Zo wordt het bezit van twee auto's, of zelfs maar één auto, misschien overbodig.
Het verlenen van een parkeervergunning voor een tweede auto in de gemeentelijke parkeergarages, zoals werd voorgesteld door D66 en CDA, klonk heel sympathiek. GroenLinks kiest echter vooral voor de fiets en het OV en stimuleert liever het gebruik van deel- of buurtauto's. Zo wordt het bezit van twee auto's, of zelfs maar één auto, misschien overbodig. Tegelijkertijd realiseren we ons dat het bezit van twee auto's voor sommige bewoners nu eenmaal noodzakelijk is. GroenLinks stelde tijdens de raadsvergadering voor om de kosten voor de tweede vergunning te verhogen t.o.v. een parkeervergunning voor de eerste auto. Het resultaat van het debat is een toezegging van de wethouder dat er een tweede parkeervergunning komt die substantieel duurder is dan een eerste.