De gemeente Arnhem gaat in gesprek met NS over meer plek om de fiets te stallen! Ook wordt er gekeken naar mogelijkheden voor 'niet OV gebruikers' om de stalling bij Arnhem Centraal te benutten! GroenLinks stelde in februari vragen aan het college van burgemeester en wethouders. Raadslid Joël van der Loo, woordvoerder mobiliteit, vroeg het college om eens te kijken naar fietsenstallingen bij onze vier stations. Joël van der Loo: "Wie zien dat er ontzettend veel gebruik wordt gemaakt van de fietsenstallingen bij onze stations, zoveel zelfs dat het op de kleinere stations tot overvolle rekken leidt. We zijn dan ook blij dat het college met NS op zoek gaat naar oplossingen!"

GroenLinks vindt het belangrijk dat Arnhem goed bereikbaar is met de fiets en het openbaar vervoer, een goede aansluiting daartussen maakt het alleen maar makkelijker. GroenLinks is dan ook blij met de stappen die het college van burgemeester en wethouders nu gaat zetten! Het college verwacht rond de zomer van 2019 de uitkomsten van het onderzoek inclusief toekomstplan voor het fietsparkeren bij station Arnhem Centraal. De raad zal daarover worden geïnformeerd. De vragen van GroenLinks en antwoorden kunt u hier vinden.