De zorgverlener staat voortdurend onder tijdsdruk en toezicht. Er is nauwelijks tijd voor eigen inbreng en expertise. Zorg gaat om mensen, niet om cijfers. Helaas lijkt het tegenovergestelde vaak realiteit te zijn. Werken in de zorg is hard werken. Medewerkers in de zorgverdienen dan ook een groot compliment. GroenLinks bedankt op complimenten dag medewerkers in de zorg voor hun goede inzet. Zorgverleners, jullie verdienen een compliment!

Stel je voor… iedereen krijgt de zorg die nodig is. Thuiszorgmedewerkers, verplegers en hulpverleners hebben tijd en aandacht voor wie dat nodig heeft. De stopwatch regeert niet langer de zorg. GroenLinks wil dat het in de zorg gaat om mensen, niet om cijfers. Helaas is dit vaak nog niet geval. Het kan en moet anders in de zorg. De meeste mensen kunnen én willen veel zelf doen. Laten we daar beginnen en dan bekijken wat daar bovenop nodig is aan professionele zorg. Er moet voldoende geld zijn voor de zorg die nodig is. We moeten stoppen met overbodige regels. Zo kunnen we er niet alleen voor zorgen dat iedereen de zorg krijgt die nodig is, maar ook dat zorgverleners weer meer aandacht kunnen geven aan hulpbehoevenden.

Lijsttrekker Cathelijne Bouwkamp: ‘Zorgverleners zouden zich niet druk hoeven maken om de tijd die er voor staat om iemand te verzorgen, werken onder tijdsdruk zorgt voor minder aandacht voor de mens zelf. Iedereen verdient de zorg en tijd die hij of zij nodig heeft’. Helaas draait werken in de zorg nu nog vaak om presteren onder een bepaalde tijdsdruk. Zorgverleners verdienen dan ook een steuntje in de rug. GroenLinks brengt op 1 maart, complimenten dag, gebakjes rond bij verschillende zorginstellingen. Lijsttrekker Cathelijne Bouwkamp: ‘Op deze manier willen wij de zorgverleners bedanken voor hun inzet, zorgverleners verdienen een complimentje’.