In een videoboodschap roept GroenLinks-lijsttrekker Jesse Klaver Arnhem op om 'nee' te stemmen bij het referendum over Stadsblokken-Meinerswijk. Op 30 november gaat Arnhem naar de stembus om te stemmen over de toekomst van dit groene hart van de stad. Jesse Klaver over het referendum: "Ik hoop dat jullie je hart volgen bij het referendum en tegen stemmen."

GroenLinks maakt zich in Arnhem al jaren sterk voor een groen Stadsblokken-Meinerswijk. Deze zomer vroegen meer dan 3.300 Arnhemmers een referendum aan over de toekomst van dit uiterwaardengebied. Tijdens het referendum ligt het voorstel van de gemeente voor om ruimte te geven voor plannen van de projectontwikkelaar in het gebied. Dit maakt de bouw van 250 tot 350 woningen mogelijk. Cathelijne Bouwkamp, fractievoorzitter GroenLinks Arnhem: "Wij willen geen woonwijk in ons groene hart. Dit is niet goed voor de ontwikkeling van het gebied én het past niet bij de afspraken die we eerder maakten met de stad. Net als Jesse Klaver roepen we daarom Arnhemmers op om 'nee' stemmen."