Maandagavond 5 oktober 2015 heeft wethouder Henk Kok in de raad zijn aftreden bekend gemaakt. Vanwege privé-omstandigheden, namelijk de gezondheid van hemzelf en zijn vrouw, legt hij zijn functie neer. GroenLinks Arnhem heeft respect voor deze keuze.

Henk Kok over zijn vertrek: ‘Na jarenlang met passie te hebben gewerkt voor Arnhem en haar inwoners, valt het mij zwaar te stoppen als wethouder. Ik heb altijd met veel genoegen samengewerkt met mijn collega wethouders, de gemeenteraad en de vele organisaties, instellingen en mensen waarmee ik het gemeentelijke beleid handen en voeten heb kunnen geven.’

Henk Kok werd in 2010 benoemd als wethouder in Arnhem. In de vorige periode was hij portefeuillehouder voor onder andere welzijn, zorg en wijkgericht werken. Hij heeft de afgelopen jaren hard gewerkt om de transitie van het sociale domein in goede banen te leiden. Na de verkiezingen van 2014 werd er, tijden de formatie, zelfs gesproken van een heuse Kok-factor. Naast de zorg kreeg hij in deze periode ook duurzaamheid, natuur en milieu  in zijn portefeuille. Henk Kok beperkte zijn inzet niet tot de stad zelf, ook in Den Haag maakte hij zich hard voor de Arnhemse belangen.

GroenLinks Arnhem bedankt hem voor zijn inzet voor de stad, met name op het gebied van zorg, welzijn en duurzaamheid. GroenLinks Arnhem wenst Henk Kok alle goeds toe.