Iedereen in Arnhem - jong - oud - in een rolstoel, op gympen, of krukken moet kunnen genieten van ons museum, zijn of haar paspoort kunnen laten verlengen in het Stadhuis, of een kopje koffie drinken met andere buurtbewoners in een buurtcentrum. Woensdag 27 maart besloot de Arnhemse gemeenteraad daarom tot het instellen van een Arnhemse Standaard voor Toegankelijkheid. GroenLinks-raadslid Maud Dolsma: "Dit soort gebouwen zijn openbaar en behoren tot de basisvoorzieningen van onze stad. Het is voor GroenLinks dan ook een basisvoorwaarde dat deze gebouwen voor iedere Arnhemmer toegankelijk zijn."
Op woensdag 27 maart werd een voorstel van onder andere GroenLinks aangenomen om de Arnhemse Standaard Toegankelijkheid kracht bij te zetten. Hierdoor wordt de Arnhemse Standaard bij nieuwe gebouwen een eis in plaats van een uitgangspunt. Maud Dolsma: "Door de Arnhemse Standaard voor Toegankelijkheid bij het begin van het bouwproces mee te nemen wordt het makkelijker en voordeliger om de standaard ook daadwerkelijk toe te passen. We vinden het heel belangrijk om hier als gemeenteraad een heldere uitspraak over te doen. Wat ons betreft doet iedereen mee in Arnhem, dat is de basis."