Nieuws over Cathelijne Bouwkamp

Betere bescherming van bomen en extra bomen

Woensdag 13 maart was het Nationale Bomenplantdag. Op die dag plantte GroenLinks-wethouder Cathelijne Bouwkamp honderden bomen met kinderen van de Jozef Sartobasisschool. Cathelijne Bouwkamp: "Arnhemmers hechten veel waarde aan bomen. Niet zo gek, want Arnhem is een groene stad en daar moeten we zorgvuldig mee omgaan. Dit jaar planten we daarom weer vele honderden jonge bomen die kunnen uitgroeien tot mooie volwassen exemplaren." Later die dag kreeg GroenLinks-fractievoorzitter van de werkgroep Behoud Bomen Arnhem een petitie voor herinvoering van de kapvergunning aangeboden. Mark Coenders: "Geweldig dat er zoveel steun is voor Arnhemse bomen. Nu is het tijd voor verandering: met Arnhem werken aan beter bomenbeleid!"

Bouwkamp en Paping benoemd tot wethouders namens GroenLinks

Tijdens de raadsvergadering van 30 mei heeft de gemeenteraad ingestemd met de benoeming van Cathelijne Bouwkamp en Ronald Paping tot wethouders namens GroenLinks. Bouwkamp zal zich als wethouder bezighouden met onder andere duurzaamheid, groen en ruimtelijke ordening. Paping wordt verantwoordelijk voor onder meer de portefeuilles financiën, wonen en armoedebeleid. Tijdens dezelfde vergadering besprak de gemeenteraad ook het onlangs gepresenteerde coalitieakkoord van de PaarsGroene coalitie van GroenLinks, VVD, D66 en PvdA.

Coalitieakkoord 2018-2022 en kandidaat-wethouders gepresenteerd

Vanmiddag is het Coalitieakkoord 2018-2022 van GroenLinks, VVD, D66 en PvdA gepresenteerd. Met dit akkoord werken de vier partijen de komende jaren aan een sociale, groene, duurzame en aantrekkelijke stad. Onder meer door het instellen van een Klimaatfonds van 10 miljoen euro en extra investeringen in armoedebestrijding. Vandaag is ook bekend geworden welke twee wethouders GroenLinks Arnhem zal voordragen voor het nieuwe college van Arnhem.

Nieuwe coalitie GroenLinks, VVD, D66 en PvdA

De onderhandelaars van GroenLinks, VVD, D66 en PvdA hebben gisteravond de onderhandelingen succesvol afgerond. Na een intensieve periode van onderhandelen waarbij inwoners en stakeholders zijn betrokken en hun wensen en ideeën hebben geleverd, ligt er een coalitieakkoord. Het akkoord bevat de visie, uitdagingen en ambities van de vier partijen voor de komende 4 jaar.