Nieuws over Cathelijne Bouwkamp

Bouwkamp en Paping benoemd tot wethouders namens GroenLinks

Tijdens de raadsvergadering van 30 mei heeft de gemeenteraad ingestemd met de benoeming van Cathelijne Bouwkamp en Ronald Paping tot wethouders namens GroenLinks. Bouwkamp zal zich als wethouder bezighouden met onder andere duurzaamheid, groen en ruimtelijke ordening. Paping wordt verantwoordelijk voor onder meer de portefeuilles financiën, wonen en armoedebeleid. Tijdens dezelfde vergadering besprak de gemeenteraad ook het onlangs gepresenteerde coalitieakkoord van de PaarsGroene coalitie van GroenLinks, VVD, D66 en PvdA.

Coalitieakkoord 2018-2022 en kandidaat-wethouders gepresenteerd

Vanmiddag is het Coalitieakkoord 2018-2022 van GroenLinks, VVD, D66 en PvdA gepresenteerd. Met dit akkoord werken de vier partijen de komende jaren aan een sociale, groene, duurzame en aantrekkelijke stad. Onder meer door het instellen van een Klimaatfonds van 10 miljoen euro en extra investeringen in armoedebestrijding. Vandaag is ook bekend geworden welke twee wethouders GroenLinks Arnhem zal voordragen voor het nieuwe college van Arnhem.

Nieuwe coalitie GroenLinks, VVD, D66 en PvdA

De onderhandelaars van GroenLinks, VVD, D66 en PvdA hebben gisteravond de onderhandelingen succesvol afgerond. Na een intensieve periode van onderhandelen waarbij inwoners en stakeholders zijn betrokken en hun wensen en ideeën hebben geleverd, ligt er een coalitieakkoord. Het akkoord bevat de visie, uitdagingen en ambities van de vier partijen voor de komende 4 jaar.

GroenLinks nodigt VVD, D66 en PvdA uit voor coalitieonderhandelingen

GroenLinks-fractievoorzitter Cathelijne Bouwkamp heeft de fractievoorzitters van VVD, D66 en PvdA uitgenodigd om te spreken over het formeren van een college van GroenLinks en deze drie partijen. Dit deed Bouwkamp op basis van de bevindingen van informateur Tom van der Lee. De informateur sprak de afgelopen tijd alle raadsfracties. Bouwkamp: “Er zijn veel uitdagingen in Arnhem. Van het tegengaan van armoede onder kinderen tot het verduurzamen van onze stad. We hopen met VVD, D66 en PvdA een coalitie te kunnen vormen waarmee we de nodige stappen kunnen zetten in het belang van de stad.”