Nieuws over Cathelijne Bouwkamp

Eindelijk oplossing gifwal Bethaniënstraat

Op 27 mei 2020 heeft de gemeenteraad unaniem ingestemd met het plan van GroenLinks-wethouder Cathelijne Bouwkamp om definitief een oplossing te vinden voor de vervuilde grondwal bij het woonwagenkamp aan de Bethaniënstraat. Deze grondwal ligt hier al sinds 1987, toen industrieterrein IJsseloord bouwrijp gemaakt werd. In eerste instantie zou dat voor drie jaar zijn, maar dat werd uiteindelijk bijna 35 jaar. Nu is er eindelijk een oplossing, inclusief uitbreiding van het woonwagenkamp. Cathelijne Bouwkamp: “De bewoners van het woonwagenkamp Bethanienstraat wachten al jaren op een oplossing. Na 30 jaar gaan we de grondwal met vervuilde grond nu opruimen. Zo komt er eindelijk een einde aan deze onwenselijke situatie. Dit moment gebruiken we ook om het woonwagenkamp verder te saneren en uit te breiden.”

Bomenplan unaniem aangenomen

De Arnhemse gemeenteraad stemde afgelopen 19 februari unaniem in met het Bomenplan. Met dit door GroenLinks-wethouder Cathelijne Bouwkamp voorgestelde plan worden bomen beter beschermd en komen er meer bomen. En gaan we zorgvuldiger om met bestaande bomen, mogen inwoners meedenken over de toekomst van onze bomen via een Boom Kwaliteitsteam en gaat bijvoorbeeld de diversiteit van bomen toenemen door het toevoegen van meer verschillende soorten bomen. Fractievoorzitter Mark Coenders: "De groene wind blijft doorgaan voor een bomenrijker Arnhem. Met dit bomenplan beschermen we bomen beter en komen er meer bomen. Voor onze groene stad!"

Betere bescherming van bomen en extra bomen

Woensdag 13 maart was het Nationale Bomenplantdag. Op die dag plantte GroenLinks-wethouder Cathelijne Bouwkamp honderden bomen met kinderen van de Jozef Sartobasisschool. Cathelijne Bouwkamp: "Arnhemmers hechten veel waarde aan bomen. Niet zo gek, want Arnhem is een groene stad en daar moeten we zorgvuldig mee omgaan. Dit jaar planten we daarom weer vele honderden jonge bomen die kunnen uitgroeien tot mooie volwassen exemplaren." Later die dag kreeg GroenLinks-fractievoorzitter van de werkgroep Behoud Bomen Arnhem een petitie voor herinvoering van de kapvergunning aangeboden. Mark Coenders: "Geweldig dat er zoveel steun is voor Arnhemse bomen. Nu is het tijd voor verandering: met Arnhem werken aan beter bomenbeleid!"