Nieuws gefilterd op Fractie

GroenLinks nodigt VVD, D66 en PvdA uit voor coalitieonderhandelingen

GroenLinks-fractievoorzitter Cathelijne Bouwkamp heeft de fractievoorzitters van VVD, D66 en PvdA uitgenodigd om te spreken over het formeren van een college van GroenLinks en deze drie partijen. Dit deed Bouwkamp op basis van de bevindingen van informateur Tom van der Lee. De informateur sprak de afgelopen tijd alle raadsfracties. Bouwkamp: “Er zijn veel uitdagingen in Arnhem. Van het tegengaan van armoede onder kinderen tot het verduurzamen van onze stad. We hopen met VVD, D66 en PvdA een coalitie te kunnen vormen waarmee we de nodige stappen kunnen zetten in het belang van de stad.”

Tom van der Lee informateur en openbare raadsbijeenkomst

Tweede Kamerlid Tom van der Lee is aangewezen als informateur in Arnhem. Tom van der Lee zal deze week in gesprek gaan met de verkozen partijen. Dit om de mogelijkheden te verkennen voor een nieuwe coalitie. Daarnaast heeft GroenLinks de partijen uitgenodigd voor een openbare bijeenkomst over het formatieproces aanstaande woensdag in het Stadhuis. Deze bijeenkomst zal ook live te volgen zijn via de website van de gemeente Arnhem.

Arnhemse milieuzone wordt uitgebreid

Op initiatief van GroenLinks wordt de Arnhemse milieuzone per 1 januari 2019 uitgebreid met meer categorieën vervuilende voertuigen, namelijk tot en met euro 3. Tijdens de laatste raadsvergadering van deze periode diende GroenLinks vanavond (05 maart) een motie in. Deze werd aangenomen met 27 stemmen voor en 10 stemmen tegen.